Ronevikens kennel

Direktlänk till inlägg 21 maj 2015

Äntligen sommar.

Av Inger Grönberg - 21 maj 2015 11:54

  
Äntligen är sommaren här. Lång väntan har det varit. Jag och hundarna, iallafall de stora gillar iof vintern, MEN då ska det vara vinter med massa snö och kallt, inte bara en blåsig och rengnig höst som varat i 6 månader. Men nu är sommaren här och de små chivvarna, Sessa och Dixie gillar att ligga i den varmaste solen.
   

Utställningar blir det några stycken, Visby och Öland är nog säkra så här långt, inte omöjligt att det blir någon till.
Sessa, Haidi och Kajsa är det som ska in i ringarna. 


:::::::::::::::::::::::::::::::

Diskmaskin har jag inte, vet inte om det behövs här heller. Med småhundar som arbetar i lag så går det i ett nafs att få ren en gryta. 
   

::::::::::::::::::::::::::::::::

Om allt sen går som det är tänkt här så ska det bli två valpkullar här till hösten/vintern, Samojed och Chihuahua.
Återkommer mer om kullarna senare. Först skall vi njuta av sommaren här. 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Grönberg - 16 februari 2020 12:22


Igår 16/2 föddes det en samojekull här hemma. 3 hanar och 4 tikar. Mamma & Pappa är Whipped Cream's Summer Trip och Ronevikens Farbjörn Av Freja. Vill du se mer om den kullen så gå in på ronevikens.com   Senare under våren, ca vecka 14 hoppas jag det...

Av Inger Grönberg - 16 februari 2020 11:35

Nu är det nästan ett helt år sedan jag var här och plitade ner vad som händer här på Ronevikens kennel. Vad har då hänt sedan sist: Den 25 September 2019 föddes det en samojedkull här på Ronevikens. Föräldrar till den kullen var Absolut White's Tequi...

Av Inger Grönberg - 19 april 2019 20:49

    Ronevikens Hurricane Of Mocca & Ronevikens Sunny Of Mocca.            Konrad                            Lilli ...

Av Inger Grönberg - 19 april 2019 20:49

    Ronevikens Hurricane Of Mocca & Ronevikens Sunny Of Mocca.            Konrad                            Lilli ...

Av Inger Grönberg - 23 mars 2019 14:03

  I min familj har vi många hundar. Långhår, korthår och strävhår. Jag har i många år provat olika oljor och preparat som skulle hjälpa till att hålla hundarna i trim, inte något har hjälp som jag önskat. Nu har jag hittat NUTROLIN som är ett naturl...

Ovido - Quiz & Flashcards