Ronevikens kennel

Alla inlägg under juli 2013

Av Inger Grönberg - 10 juli 2013 16:56

Lilla Harry är med mej på jobbet o har hittat sin favoritplats, under vindruvorna på terassen ?

Av Inger Grönberg - 9 juli 2013 18:24

Harry håller koll på gubbarna som bygger o slamrar bredvid. Måste få skälla lite på dem ibland när det väsnas för mycket.
Denna lilla krabat förvånar mej mer o mer för var dag. Så otroligt mycket hund i denna så unga valp, han är ju bara 11 v.

Av Inger Grönberg - 7 juli 2013 18:00

Jag o lilla Harry var på en Stockholms tur igår.
Dagen började kl 7,30 med bil till båten som gick 8,50, sen blev det buss, tåg några timmar på Arlanda, tåg igen o några timmar på centralen o så buss o båt igen.
Mycket folk som ville titta o begrunda den lilla Harry som bara pussades o svansen gick som en propeller.
Hela långa dagen har han varit så duktig. Tagit några lurar i väskan o sen full fart igen.
Vi kom hem kl 03,45 o då somnade Harry o sovit som en stock till strax innan 10.
Idag är det bus med dotterns 3 chivvar. Han är ett riktigt yrväder denna Harry.

Av Inger Grönberg - 5 juli 2013 14:06


Som sagt, ganska mycket har hänt här o en hel del kommer nog att hända under hösten med om allt går som det ska.
Inget är som väntans tider.

Men tills nu så är detta en del som hänt iaf.

Igår så flyttade en liten helt bedårande herre hem till oss, han heter Harry, är 10 veckor och är en liten Pomeranian.
Jag har under flera år gått o funderat på en liten pomme o nu så kom han äntligen hem till mej.
  Harry
Vangehedens A Little Braveheart.



 Till hösten har jag lite planer på att ha 2 kullar. En samojed o en Eurasierkull.

Jag är väldigt nyfiken på kombinationen av dessa 2 skönheter. Vad blir det för färger på valparna? Finns en hel del rött o en del grått o svart bakåt.
         
Ronevikens Sols Eliveva  "Beckie"                       Frodo Of Nordic Island.

Mamma till samojed-kullen blir Tekla o detta blir nog hennes sista kull.
     Tekla         MR X ( Velar mellan 2 herrar).
Deejasome Blond Och Smart


    Jag är alltså tillbaka på Gotland sen 1 år.
Bor med mina hundar på det gamla vanliga stället i Linde. Jag tror hundarna gillade att få komma hem igen, visst är snö o kyla toppen, men jag har ju det mesta fixat o anpassat till hundarna här.

De sista åren har det också blivit några samojedkullar.
I C-kullen som Tekla o Jerry är föräldrar till har jag behållit Cher som till vardags heter Hulda.
I D-kullen som Zally o Rorri har så har jag kvar Daffne, som kallas Greta.
Hulda har en egen sida på min hemsida medans Gretas håller jag ännu på med.

Astrid har också flyttat hem till oss. Hon är en ståtlig pyreneértik som i dagsläget är ca 9 månader.

                               
Hulda, Ronevikens Cher of Jerry W.                                           Astrid, Islandog La Traviata alá Roneviken.


24-25 Augusti så är det åter igen dags för den årliga Wisbyutställningen.
I år har jag anmält. Hulda, Astrid o Greta.
Till den utst kommer även Cloie, hon är syster till min Hulda.
Jag tar den helgen enbart som en träningshelg med tanke på att Greta har aldrig ställts ut innan o går in i valp.
Hulda o Astrid har bara varit på 1 liten utst innan, där blev iofs Hulda BIS-Valp.


Annars så håller vi på med det vanliga. Drar lite med samisarna när det inte är varmt. Nu är det vilotid så till hösten är det dags igen. Det ser både jag o framförallt hundarna fram emot.

Ha det gott o lev väl tills vi hörs igen.
  

Av Inger Grönberg - 3 juli 2013 19:55

Efter något år härifrån så tänkte jag nu börja lite smått här igen:)

Det har hänt en hel del både på hundfronten och lite annat.

Lite mer info kommer inom kort!

Skapa flashcards