Ronevikens kennel

Alla inlägg under oktober 2011

Av Inger Grönberg - 26 oktober 2011 10:13

Det har rört på sej lite.


Just nu funderar jag på om jag ska till Hundmässan i december.
Det är Zally som jag borde åka dit med. Hon har ju varit anmäld till flera utställningar men inte kommit med. Har hon inte klätt av sej precis innan utställning så gick hon o fick valpar. Men i december så ska hon ha pälskappan på o vara barnfri.
Åker jag så blir det bara hon som åker med. Blir lite mycket farande kanske, hade ju tänkt åka ner till Gotland o fira jul där med mina barn o barnbarn som  bor där.


Men nu på lördag åker vi till Gotland, får se om alla hundar åker/kommer med. Gubben ska köra GGN, Gotland Grand National i år igen, tror det är 3:e gången han kör, så i vanen står en stor cross o tar upp platsen för hundarna. Det är en höjdpunkt det där, varje höst, det är ett måste att få ta sej dit. Det dånar o luktar o marken vibrerar, men så mysigt att se alla köra fast o kräla i geggan. Jag kör inte själv men brukar vara lika skitig jag, då man är klar för dagen. Men det är inte en dag som jag tar med någon hund, dom får stanna hemma då.
Min äldsta son körde för 2 år sedan. Här i den beryktade hästskon.
  
www.roneviken.com

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Så har också den sista sampyren flyttat. Nu är det tomt här vill jag lova. I sommras var det som mest 19 hundar, nu är det bara 9 st. varav 2 ännu ska flytta.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Eurasiervalparna har hunnit bli 9.5 veckor. Töisarna har flyttat o mamma Mira med. Det går bra med de alla 3. Bara smågrabbarna kvar här. Men på Lördag flyttar ev en av dem till Västerås. Så sen är det bara lilla Dolg kvar. Får väl se vart han hamnar så småningom.
      Men mamma, det är bra nu.
www.roneviken.com

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Assar har skadat sej, vad det är synd om pojken. Han ska vara i STILLHET o ta det LUGNT, han som är yrvädret själv.
Men nu verkar iaf hältan ha gett med sej så nu får vi ta o bygga upp benet igen, det var handleden som fått sej en omgång. Vet inte riktigt vad som har hänt, hundarna leker ju hela tiden o hoppar o studsar.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Var på ögonlysning, Tekla o Jerry fick vara så snälla att komma med denna gång. Zally, Ebba o Assar får bli till våren. För Tekla tror jag det va 3:e gången o för Jerka 1:a. Dom gick igenom båda två, såg helt normalt ut.
Glad. Ja massor såklart  . Valpar till vintern kanske med Tekla, pappa  ? Jag ska fundera några dagar till om det blir i vinter eller hösten 2012, sen så sätter jag ut det på hemsidan.
www.roneviken.com


Ja det va nog allt för denna gång det.   

Ovido - Quiz & Flashcards