Ronevikens kennel

Alla inlägg under februari 2011

Av Inger Grönberg - 20 februari 2011 15:46

Vad tiden springer iväg. Zallys valpar är redan över 3 månader.
Badade dom igår kväll o trodde att jag skulle hinna ta kort på rena, fina och VITA valpar, men inte då. Tänk att dom kan hinna skita ner sej, men dom har iallafall kul.

 Energi knippen, stå still medans man tar kort,,,vadå jag kan ju missa något kul som händer.

Nu är det 5 stycken här hemma.
Bling "Ebba" stannar ju kvar här o 4 ska flytta till egna hem snart hoppas jag. Jag letar efter 2 stycken fodervärdar till 2 tikar. Även Bilbo är svår att lämna, men jag kan ju inte ha alla kvar här...Men önskar att jag kunde,,nej det är inte rätt, man måste ha tid till alla o ge dom "egen tid".

          

Av Inger Grönberg - 17 februari 2011 11:39

Äntligen så blir det förhoppningsvis eurasiervalpar här igen.
2 år sedan sista kullen. Nu är det så dags för 1 av dessa tikar från den kullen, som jag har fått äran att få låna för att få egna små.
Sen så får vi se lite senare i vår då blir det nog en till parning med eurasier.


Parning har skett o hundarna gillade verkligen varandra. Ger det resultat så blir det valpning v 15.
Föräldrar är:
Far: Fin uch Lumikedon Aikoni
Mor: Ronevikens Trollas Villemo

Naturligtvis så är det friska, trevliga, sociala o krya hundar som är HD, ED, PATELLA o ÖGON ua.

Se mer på min hemsida www.roneviken.com Där kommer mer info om hundarna att läggas upp nu i dagarna.
Men jag tror o hoppas på att det kommer bli färgstarka hundar i denna kull.

  Ronevikens Trollas Villemo.   FIN UCH Lumikedon Aikoni.

Av Inger Grönberg - 13 februari 2011 20:27

Den här veckan har 2 valpar flyttat. Bliza flyttade till Mosjöen i Norge i onsdags o idag flyttade Broz till Östersund. Så nu får vi se vart resten hamnar.

Skillnaden är stor mellan 8 o 5 valpar. Det blev så lugnt hemma. Det har varit fullt pådrag hela tiden, från väldigt tidig morgon till sen kväll, den här kullen har varit ganska livlig o tuff. Inte alls jobbig som vissa kan vara men helt enkelt lite tuffare. Men det blir ju lätt så då det alltid finns någon att busa runt med o att man ska hitta sin plats i flocken.

Här väntar Broz på sin nya Matte o Husse.
Vi skulle till Rödkullen i Åre så jag tänkte att vi kunde ju ha ett flockbyte där lika väl som hemma.
Det var så många som hälsade på den lille "björnen" som var så bedårande och söt.  Till slut blev lilleman så trött  o somnade hårt i knät.
Jättebra att ha socialträning i en slalombacke, så många som vill hälsa o klappa, där tar ju folk sej tid.
    

Ovido - Quiz & Flashcards