Ronevikens kennel

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Julen är här.

Av Inger Grönberg - 20 december 2011 11:59



Jag önskar er ALLA en Ritigt Riktigt God Jul o Ett Gott Nytt År.

 

Äntligen kom det snö o lite kyla. Hundarna trivs o kan leka runt i snön utan att dom blir svarta o det sen blir ett lager med sanddamm inne som följd.
Jag och några av hundarna beger oss ner till Gotland o firar jul o nyår där. Blir en grön jul, men vad gör det. Vinter får vi sen då vi kommer tillbaka hem igen.

Jag hoppas ju att alla ska strunta i smällarna o raketerna. Finns ju andra alternativ. Men den önskan vet man ju att man inte har något för.
Men, om jag säger så här. Alla som säger sej vara djurvänner kan ju strunta i att smälla. Då kommer vi en liten bit på väg iaf. De flesta gillar ju djur, eller hur?

Det har inte hänt så mycket här hemma nu under hösten. Helt tomt på valpfronten.
Men går allt som planerat så ska det bli små vita tussar igen senare i vinter.

Det blev ingen utst i Sthlm för vår del. Har nog gått troll i detta. Men det får bli ändring på det nu tycker jag.

Allt för denna gång.    Som vanligt så kommer nyheterna först på hemsidan www.roneviken.com

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger Grönberg - 16 februari 2020 12:22


Igår 16/2 föddes det en samojekull här hemma. 3 hanar och 4 tikar. Mamma & Pappa är Whipped Cream's Summer Trip och Ronevikens Farbjörn Av Freja. Vill du se mer om den kullen så gå in på ronevikens.com   Senare under våren, ca vecka 14 hoppas jag det...

Av Inger Grönberg - 16 februari 2020 11:35

Nu är det nästan ett helt år sedan jag var här och plitade ner vad som händer här på Ronevikens kennel. Vad har då hänt sedan sist: Den 25 September 2019 föddes det en samojedkull här på Ronevikens. Föräldrar till den kullen var Absolut White's Tequi...

Av Inger Grönberg - 19 april 2019 20:49

    Ronevikens Hurricane Of Mocca & Ronevikens Sunny Of Mocca.            Konrad                            Lilli ...

Av Inger Grönberg - 19 april 2019 20:49

    Ronevikens Hurricane Of Mocca & Ronevikens Sunny Of Mocca.            Konrad                            Lilli ...

Av Inger Grönberg - 23 mars 2019 14:03

  I min familj har vi många hundar. Långhår, korthår och strävhår. Jag har i många år provat olika oljor och preparat som skulle hjälpa till att hålla hundarna i trim, inte något har hjälp som jag önskat. Nu har jag hittat NUTROLIN som är ett naturl...

Ovido - Quiz & Flashcards